…..
Het begon met Daan z’n motorrijbewijs (2005?) en de aanschaf van een 1996-er Honda XRV 750 Africa Twin.
Mirjam besloot na 5000 km achterop te hebben gezeten toch zelf maar actie te ondernemen, en ging lessen. (rijbewijs in 2006)
Tijdens haar lessen kreeg ze van BroerDus&MiepsDus een boek van Lois Pryce, een Engelse dame die in d’r uppie “De Amerika’s” heeft gereden. Een erg leuk boek, en beiden dachten we “goh, da’s toch wel heel stoer…………..”.(oops-1 :-S)
Nadat Mirjam haar rijbewijs had, werd al snel De Milka Koe (zie “Motoren”) overgenomen van Broerdus, en reden we beiden op een Honda XRV-750 Africa Twin.(foto)
Via-via hoorden we over 2 dwaze (maar bekende) Engelsen die met 2 1150GS-en een rondje rond de wereld hebben gedaan, en daar een serie over hebben gemaakt.
In het echt bleken dit 2 series, Long Way Round en Long Way Down. Die hebben we verslonden! Dat was toch wel leuk…. (oops-2 :-S)
De soundtrack van deze serie was ook te downloaden, en die zat al snel in de auto en op Daan z’n werklaptop.
Feitelijk begon rond deze tijd de gedachte: “Zou het niet gaaf zijn om…..” Veel wijn, bier en wegdromerij…….. en gesprekken!
Snel een bezoekje gebracht aan Niki en Addy (www.worldtrip.nl) om nog wat extra info te vergaren over lange trips (oops-3 :-S)
In het voorjaar van 2008 viel een motorweekje Frankrijk in het water (of eigenlijk in de sneeuw), en zijn we met de auto op pad gegaan.
De zomer van 2008 eindigde in een motortrip naar o.a. De Alpen, al was dit meer een “autovakantie met de motor”. (denk aan braadpan, klapstoelen, Tefal-pan, luchtbed, etc)
Ow ow ow, wat was dit leuk……. (oops-4:-S)
Wel was de conclusie: veel te veel zooi, veel te zware zooi, veel te warme pakken, soms veel te veel km’s op 1 dag, 3 reserve brandstofpompen is nog lang niet “veel te veel”, en de trip was zeker veel te kort!
De motorgedachte is feitelijk een tijd buiten beschouwing gebleven, omdat we het toch wel eng vonden, en een auto ook erg relaxed leek.
De oude liefde voor de BX kwam bovendrijven, en er werden plannen gesmeed voor een “WorldTripProofBX”… denk aan rolbeugels, ophogen, leidingen binnenboord, extra tanks, slaapmogelijkheid, blokrevisie etc. Zelfs PeterPaul heeft er nog een mening over kunnen vormen!
Aangezien 4×4 ook leuk leek, hebben we nog even nagedacht over een Berlingo 4×4 Dangel…… Dikke jeeps vonden we maar voor watjes, en het moest er ook een beetje onschuldig uitzien natuurlijk! Liever met een lelijke eend, dan met een LandRover/-Cruiser!
In het voorjaar van 2009 ging de motortrip naar Frankrijk gewoon lekker op de motor, en toen ging het mis………..
Bij het eerste tankstation (Hazeldonk) keken we elkaar aan, en zeiden we bijna simultaan: “Uhm, zat jij net ook te denken dat we misschien ooit zo wegrijden, maar niet na een weekje weer terug zijn?” Misschien was dit de 2e vonk die oversloeg (of de 3e voor de insiders ;-) ) tussen ons, maar toen was het wel definitief mis. (oops-4 t/m 370 :-S)
Daarna naar een meeting van HorizonsUnlimited gegaan (www.horizonsunlimited.com) in Duitsland, en toen leek het allemaal zo enorm gemakkelijk! KNAL, de kogel was door de kerk; nu moeten we gewoon doorzetten! Nadeel was wel dat de AT’s bijna op marktplaats stonden na dit weekendje……
De AT’s waren te zwaar, wij te onervaren, reden op allroad-banden, en we kregen veel adviezen om op licht spul te gaan rijden (met name de DRZ-400 van Suzuki).
Oops, werk aan de winkel dus! (zie “Voorbereidingen – Allroad”)
De motoren werden verbouwd, Allroad werd geoefend (http://www.stoprw19-a4.nl/), BroerDus werd aangesteld als “Manager Technische Ondersteuning”, meer vanwege z’n technische kwaliteiten dan z’n management-skills ;-) . Michiel werd gestrikt om onze Nederlandse zaken te beheren…
En de site werd opgericht!

Maybe it started already in 2005… we both graduated that summer and thought: how much money do we have, and can we go on a long vacation this summer… Daan pre-paid his living space (12 square meters, were we lived both… :-S ) and we set off with the car to eastern Europe.  The experiment: if you go on a trip for 3 weeks, you think after 2,5 weeks: ‘ well, it is about time to head back home…’. Would that also happen if you go for 8 weeks?

We never got bored of it, saw a lot of Eastern Europe and arrived back in The Netherlands with a total capital of 300 euro’s…

Next step was Daan’s driving license for the motorbike (end of 2006) and the purchase of a 1996 Honda XRV 750 Africa Twin.

Mirjam decided afer riding 5000km pillion to take action, and started with driving lessons for the motorbike. She passed the exam at hte end of 2007.

And somewhere it went wrong… but where?

Oops 1…

When Mirjam was following her driving courses, Erik and Miranda (brother and sister in law) gave her a book of Lois Pryce, an English lady who had ridden North to South Amerika, solo. Very nice book, and we both thought: ‘wow, wouldn’t it be great to…”.

After Mirjam got her driving license, she bought The Milka Cow (see ‘Bikes’) from her brother, and we were both driving a Honda XRV-750 Africa Twin.

P1000752

Oops 2…

We’ve heard of a couple of Britisch guys driving around the world on two BWM 1150GS motorcycles, and made a documentary about it. In reality, they hade made two trips already, and two documentaries! Long way Round (London-New York) and Long Way Down (Scotland – Cape Town).  We have seen these series now 4 times… Would it not be nice to …

We could download the soundtrack of this, which ended up in the cars and on our laptops…

Around this time things went wrong… Would it not be nice to do something cool with the bikes? A lot of red wine and beer was investied in enless conversations with each other and ourselves, and ‘the plan slowly came together’.

Oops 3…

Mirjams nice, called Niki, and here boyfriend made a world trip (backpacking) some years ago; www.worldtrip.nl. We visited them to get some info on a plan like this, and they clearly stated that ‘around 5% of the people who think of a world trip really leave…’.

Oops 4…

The summer of 2008 ended in a motortrip to The Alpes, mainly on-road. It was more a car-vacation by bike, think of heave pottery, big chairs, air matress, etc. But hey, we liked it! And drove a lot!

P1000703

We did learn something: we had way to many stuff; way too hot suits, sometimes too many kilometers per day, three spare fuelpumps was not enough for Africa Twins, and this trip was way too short!

The thought about doing the trip on a motorcycle went to the background for a while, as we saw some issues in it. A car seemed very relaxed, safer, cheaper, easier!

The deep love for the Citroen BX, and plans were made to build a TravelProofCitroenBX… think of a roll cage, raised suspension, inboard hydraulics, extra fueltanks, bed, overhaul of engines etc.

As a 4×4 was also appealing, we did consider a Citroen Berlingo 4×4 Dangel. Thick 4×4′s we didn’t like, it seemed to easy and we wanted it to look innocent. Lets be honest, all bad guys in the second and third world drive big 4×4′s…

Oops 5…

In sping of 2009 we were heading on a motorcylce trip to France, when things went wrong…

At the first gas station we said to each other, simultaniously, uhm… were you also thinking that we will maybe some day drive away on our bikes… but will not return a week later in The Netherlands? Perhaps this was the second spark between us (the thrid for insiders ;-) , but from here on things started to develop!

Some months later we decided to go to a meeting of Horizons Unlimited (www.horizonsunlimited.com), and there it seemed so easy! Bang, this was the moment to decide to GO! THe bad news was, that the Africa Twins were almost for sale on the internet…

They were too heavy, us too unexperienced, driving on allroad-tyres and we got a lot of advices to start on lightweight bikes, e.g. the Suzuki DR-Z400.

We did a testride on these Suzuki’s, and didn’t like it at all.

So the Africa Twins were rebuild, tried to practice driving offroad, Erik (Mirjams’ brother) was promoted to ‘Manager Technical Support (more for his technical skills than his management skills…) and Michiel was ‘selected’ to guard our stuff in The Netherlands when we would be abroad.

And the website went online!

sitebuilding